Проект «Ми – господарі школи»


Проект «Ми – господарі школи» - екологічний проект, основною метою якого є виховання розуміння сучасних проблем довкілля й усвідомлення їх актуальності для своєї країни, рідного краю, всього людства, а також розвиток особистої відповідальності за стан довкілля на національному і глобальному рівнях, залучення учнів школи до справи облаштування та прибирання пришкільних ділянок та скверів селища.

Мета проекту: Формування екологічної свідомості у людей та спрямування його на практичну реалізацію, особистісного розвитку школярів, донесення підростаючому поколінню інформації про екологічний стан суспільства та виховання в молоді любові до рідного краю, природи, готовності до діяльності щодо її охорони.
Завдання:
1. Виховувати екологічний світогляд та екологічну культуру молоді.
2. Сприяти поширенню екологічних знань.
3. Оволодіти правилами раціонального природокористування.
4. Залучити молодь до природоохоронної діяльності на основі набутих у школі знань.
5. Розвивати інформаційно-технологічні компетентності в учнів.
6. Провести роботу по прибиранню території селища.
7. Провести навчання та пропаганду серед учнів школи iдеї самостійного облаштування та прибирання скверів та парків.
8. Сприяти формуванню активної громадянської позиції, почуття відповідальності за спільну справу, сприяти усвідомленню своєї значущості в житті суспільства.
Напрями роботи:
• науково - дослідницька робота;
• агітаційно – просвітницька діяльність;
• інформаційно-комунікаційна діяльність;
• виховна робота;
• природоохоронна діяльність;
• проектування та моделювання.
Учасники: активна учнівська молодь, віком від 10 до 17 років.
Предмет діяльності:
- сприяння розвитку екологічної самосвідомості населення;
- сприяння проведенню навчально-просвітницьких заходів з екологічних питань;
- сприяння проведенню природоохоронних заходів;
- впровадження концепції систематичної екологічної освіти в закладах освіти;
- організація конференцій громадськості, навчальних семінарів, тренінгів, екологічних шкіл;
- участь та організація культурно-масових, природоохоронних, просвітницьких та інших заходів.
Тривалість: протягом року.
Очікувані результати: формування у молодого покоління нової культури взаємовідношення з природою – культури, що поєднує право користування природними благами і відповідальність за стан навколишнього природного середовища, засновану на розумінні цінності природи.
Актуальність проекту:
Екологічне виховання молоді – важлива складова загальної освіти й надзвичайно важливий чинник розвитку гуманістичного суспільства. Екологічна освіта повинна бути спрямована на формування екологічної культури і виховання екологічних компетентностей учнів. З юних років важливо закріпити у свідомості кожної дитини, що людина – частина природи, тому від стану природи залежить життя людства. Екологічне виховання слід починати не в космічних масштабах, а прямо тут: біля свого будинку, на своїй вулиці, у дворі своєї школи. Тільки усвідомлюючи особисті можливості, навчаючись вирішувати найближчі екологічні проблеми, людина зуміє замислитись про долю всесвіту в цілому. Щоб у дитини виникла потреба захищати і зберігати довкілля, треба навчити її любити світ природи.
Шосткинська загальноосвітня школа №11 І-ІІІ ступенів. Місце розташування будівлі школи зобов’язує школярів та педагогів доглядати за природніми дарами та підтримувати належний стан пришкільної ділянки , спортивних майданчиків та саду. Тож учнівським с самоврядуванням «Лідер» було започатковано проект      «Ми – господарі школи». Члени шкільного самоврядування розділили територію для прибирання між учнями 5 – 11 класів. Учні працюють на пришкільних клумбах, прибирають на них сміття, висаджують квіти, виривають бур’ян, перетворюють фасад школи на квіткову феєрію.
За учнями 9 - 11 класів закріплено територію біля шкільної майстерні: учні доглядають за шкільним садом, прибирають там сміття, виламують сухе гілля, насаджують дерева, майструють шпаківні та годівнички для птахів.
Наш проект пропонує розробити систему, котра б допомогла розв’язати питання прибирання смiття із мінімальними затратами. У сучасних умовах глобальної проблеми збереження та розподiлу ресурсiв, переходу України до ринкової моделi економiки iдея прибирання, сміття, підтримка належного стану міських територій, їх озеленення є не тiльки важливою, а й життєво необхiдною.
 Етапи реалізації проекту
I етап - oрганізаційний :
- проведення, вивчення прибирання міських територій комісією екології учнівського парламенту ;
- визначення напрямків роботи;
- планування роботи екологічної комісії;
II етап - iнформаційно-просвітницький :
- розробка навчальних макетів стосовно способів прибирання сміття ;
- випуск екологічної газети "Екологічний вісник";
- участь в акції «Збережемо землю від забруднення» ;
- пропаганда екологічного світогляду та культури населення через сайт школи;
- усний журнал «Вода – джерело життя»;
- проведення екологічного марафону;
- загальношкільна лінійка «Чорнобиль не має минулого часу».
III етап - практичний :
- участь учнів у різноманітних екологічних акціях: «Чисте місто», «Трудовий десант», «По чистій вулиці у третє тисячоліття», акція "Паперовий бум" «Посади дерево», «Посади квітку», «Зустрічаємо птахів» , «Від озеленення класної кімнати – до озеленення мікрорайону», «Врятуй дерево», «Новорічний букет – замість ялинки», «Зустрічаємо птахів»,
13 березня 2017 року учнівський та педагогычний  колектив Шосткинської ЗОШ №11 І-ІІІ ступенів прийняв активну участь в акції по впорядкуванню території навчального закладу та закріпленої за школою ділянки школи. Школярі подбали про чистоту навколо школи, вулиці, привели в належний стан газони та квітники.

19 березня Саджання дерев - фінал акції "Паперовий бум"
Акція по збору макулатури, кінцевою метою якої було збереження дерев, дійшла свого логічного завершення. Класи-переможці: 6-А та 8-Б разом із класними керівниками та організатором цієї прекрасної справи бібліотекарем Валентиною Василівною посадили у шкільному саду дві чудові вишеньки, які дружно ввійшли до гурту яблунь та груш, що вже багато років гостять своїми запашними плодами школярів. З якою ж радістю і завзяттям учні та учителі взялись до роботи: викопали гніздечка для вишеньок, залили водичкою, загорнули земелькою, ще й камінчиками обклали, мріючи при цьому скуштувати колись духмяних ягідок.

31 березня  розпочато місячник природоохоронної роботи акцією «Посади дерево». Випускники 9-х класів та майбутня першокласниця Грибук Ганна посадили біля школи перші деревця алеї берізок. Хай ростуть на славу!



Немає коментарів:

Дописати коментар

Негативний вплив сучасного інформаційного простору на психічне та фізичнездоров’я дитини